Hoppa till sidans innehåll

Sommarläger


Under denna rubriker kommer information komma löpande om vår sommar träning v 32-33

Information ut skickad till alla anmälda per mail 21 juni 2020

Här kommer viktig information som gäller lägret då allt är annorlunda i år.

Inskrivningen och kick off festen är inställda.

Lägerföräldrar på sommarlägret

Pga rådande omständigheter har lägerkommiten tillsammans med styrelsen fattat beslutet att detta år ändra strukturen för lägerföräldrarna för att minska antalet kontakter mellan människor.

Föräldrar till åkare i Blå, Orange, Brun, Turkos, Skridskoskolan röd gul kommer att som tidigare ha en förälder med sig hela dagen. Dessa föräldrar erbjuds mellanmål under sin ”ansvarsdag”

Vi kommer att söka efter 6 st föräldrar som vill jobba under veckan med att fixa med mat och finnas tillhands för åkarna. Den som vill hjälpa till anmäler sig på formuläret nedan. Du förväntas då göra 6 pass under 7 dagar, 4-5 timmar per pass. Söndag v 32-lördag v 33. Du som väljer att hjälpa till med detta kommer att få ett avdrag på ditt barns läger på 1700 kr. Du får också lunch alt mellanmål under det passet du jobbar. Alla som hjälper till som lägerföräldrar under veckan måste visa upp utdrag ur belastningsregistret för representant från styrelsen innan lägret börjar. Först till Kvarn…. (Vi har fått tillräckligt många som kunde hjälpa till med detta)

Utöver detta kommer vi att behöva hjälp av 4 föräldrar lördag förmiddag v 32 samt 4 föräldrar lördag eftermiddag v 33 för att iordningställa samt återställa, 4-5 timmar. Vi behöver också 3 extra föräldrar som hjälper till på torsdag eftermiddag och flyttar alla vara saker inför hockymatchen som då är i ishallen. De som hjälper till med detta kommer att få ett kryss på årets bemanningsschema, dvs redan i augusti har gjort en av sina insatser för säsongen 20/21. Vi minskar självklart kontakterna genom att var och en får en egen uppgift så vi kan hålla social distans. Dessa uppgifter kommer att fördelas av lägerkommiten.

Föräldrar i ishallen

Då det är många åkare på lägret så kan vi tyvärr in låta några föräldrar vara i ishallen.

Om någon åkare av medicinska skäl behöver hjälp av en förälder så ber vi er kontakt oss innan lägret börjar.

Första dagen hålls ett kort informationsmöte med varje grupp utomhus. Föräldrar är välkomna i de grupper som är angivna på schemat.

Om någon åkare som inte har en lägerförälder med sig hela dagen behöver hjälp med tex skridskor får dessa knytas på utsidan av ishallen.

Ytterligare åtgärder

Vi kommer att ha så mycket fysträning som möjligt utomhus (ta gärna med en yogamatta eller likande).

Det kommer att finnas skyltar som uppmanar till handtvätt uppsatta samt handsprit i omklädningsrum och vid maten.

Mellanmål kommer att ätas i gången bakom läktaren (serveras från extra cafet) och lunch serveras i det vanliga cafet.

Omklädningsrummen kommer att utrustas med extra bänkar så åkarna inte behöver sitta så tätt.

Schema och tider preliminärt

Mer detaljerade tider kommer under v 31.

De åkare som valt alt 3 korta alternativet (åkare i Blå, brun, Turkos och skridskoskolan gul röd grön) kommer att träna måndag till fredag med start 7.30 eller 8.30 och vara klara någon gång mellan 13 och 14 samt på dagen på lördagen

Åkare i övriga grupper åker söndag-lördag och söndag v 32 har vi is 9-18. Några grupper börjar 8.30 och några ca 11. På måndag, tisdag, onsdag och fredag är det träning från ca 8.30-20 och på torsdagen 8.30-16. Några grupper tränar tidigare och några senare då vi har försökt att komprimera schemat för att förkorta tiden i ishallen. Upplägget för avslutningslördagen är inte klart men ca 9-16.

Schema kommer att skickas ut per mail och lägertröja kommer att delas ut på informationsmötet första dagen.

Köp och sälj

Är tyvärr inställt pga smittorisk

Uppdaterad: 29 APR 2020 16:22 Skribent: Helena Heuman
Epost: Adressen Gömd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Postadress:
Kungsbacka KK - Konståkning
Box 10122
43422 Kungsbacka

Kontakt:
Tel: 030019850
E-post: This is a mailto link